Callcenter Stockholm, vi kan försäljning

Callcenter i Stockholm – Bigacom AB.

Outsourcing av kundservice och försäljning till vårt callcenter i Stockholm hjälper ditt företag att:

  • frigöra resurser
  • förbättra effektiviteten och kundupplevelsen
  • minska kostnaderna.

Kontakta oss när du behöver hjälp av ett callcenter med erfarenhet.

Vad är ett callcenter?

Ett callcenter är en organisation som har som syfte att hantera stora mängder telefonsamtal på uppdrag av ett företag eller en organisation. Callcenter kan vara interna, det vill säga en del av företagets egen organisatoriska struktur, eller externa som vi på Bigacom, vilket innebär att vi erbjuder våra tjänster till andra företag.

Vad är fördelen med att anlita ett callcenter?

Det finns många skäl till varför ett företag kan överväga att anlita ett callcenter för att hantera sina kundtjänst- och försäljningsbehov – här kommer fem av dem:

  1. Fokus på kärnverksamheten: Genom att outsourca kundtjänst och försäljning kan företaget frigöra resurser och fokusera på sin kärnverksamhet. Detta kan hjälpa företaget att öka produktiviteten och effektiviteten, samtidigt som man lämnar över kundtjänstuppgifterna till experter på området.
  2. Skalbarhet: Callcenter kan enkelt skalas upp eller ned efter företagets behov. Om efterfrågan på kundservice ökar under vissa perioder, kan callcentret lätt anställa fler agenter för att hantera ökningen av samtal. På samma sätt kan man minska antalet agenter om efterfrågan minskar.
  3. Kostnadsbesparingar: Att anlita ett callcenter kan vara en kostnadseffektiv lösning eftersom företaget inte behöver investera i dyra tekniska lösningar eller anställa och utbilda personal för att hantera kundtjänst och försäljning. Dessutom kan callcenter ofta erbjuda tjänster till en lägre kostnad än att anställa personal i ett högkostnadsland.
  4. Tillgänglighet: Callcenter kan erbjuda kundsupport dygnet runt, vilket kan vara till stor fördel för företag som har kunder från olika tidszoner eller som har hög efterfrågan på support. Detta kan förbättra kundupplevelsen och kundnöjdheten.
  5. Expertis: Callcenter har ofta specialiserade agenter och teknik för att hantera kundinteraktioner. Detta kan hjälpa till att säkerställa att kunderna får snabb och effektiv hjälp, samtidigt som man kan dra nytta av deras expertis för att förbättra kundupplevelsen och öka försäljningen.
callcenter stockholm

Kontakta oss

Fokus för vårt callcenter

Trots utmaningarna som kan följa med arbetet på ett call center är det en viktig del av många företags kundservice och försäljningsstrategi. Genom att erbjuda kunderna snabb och effektiv hjälp kan vi på Bigacom öka kundnöjdheten och stärka kundernas varumärke.

Försäljning

Rätt person på rätt plats. För den mer komplexa arbetsbeskrivningen tillhandahåller vi konsulter med säljexpertis.

Analys & Marknadsundersökning

Vi har bistått alltifrån storbolag till ideella föreningar och riksdagspartier i arbetet att samla information för att analysera sin målgrupp.

Lämna dina kontaktuppgifter så tar vi kontakt med dig inom kort.

Anlita Bigacom - Ett callcenter i Stockholm

Att anlita ett professionellt callcenter i Stockholm kan hjälpa ditt företag att öka effektiviteten och förbättra kundnöjdheten. Genom att välja rätt call center för dina behov kan du se en märkbar förbättring av dina kundinteraktioner och försäljning.

Om du letar efter ett callcenter i Stockholm för att hjälpa ditt företag med kundservice, försäljning eller marknadsundersökningar, finns det många alternativ att välja mellan.

Ett tips är att söka efter ett callcenter i Stockholm som har erfarenhet och kunskap inom din bransch eller liknande branscher. Detta kan hjälpa till att säkerställa att de förstår dina behov och kan hjälpa dig att förbättra din kundservice och försäljning på ett effektivt sätt.

En annan faktor att överväga är om callcentret använder sig av modern teknik för att hantera sina kundinteraktioner. Detta kan inkludera molnbaserade telefonilösningar, videosamtal och konferenser, webbkonferenser och samarbets- och delningsplattformar.

Vi på Bigacom AB har mångårig erfarenhet av att hjälpa våra kunder i en variation av branscher att lyckas med försäljningen. Ta gärna kontakt med oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa ditt företag att lyckas med att nå ut med ditt budskap. 

bigacom logotype
callcenter

Kontakta oss

Våra affärsområden

Försäljning

Kompetenta lösningar inom flertalet områden. Telemarketing, B2B-försäljning och eventförsäljning för att nämna några.

Kundservice

Ett kontaktcenter med flexibilitet och kvalité. Vi hjälper er med inkommande samtal, såväl B2B som B2C.
96 following

Svarstjänst

En dynamisk svarstjänst som uppfyller era kommunikationsbehov. Vi hanterar era samtal professionellt och stärker kundrelationerna.